doc. Mgr. Viera Jakubovská, PhD.  – oddelenie filozofie

doc. Mgr. Viera Jakubovská, PhD. – oddelenie filozofie

Online miestnosť MEET

Profesijná orientácia:

  • dejiny filozofie
  • estetika
  • multikultúrna výchova
  • filozofia kultúry
  • filozofická propedeutika
  • praktická estetika
  • mediálna výchova
  • projektové vyučovanie

Aktuálna pedagogická činnosť:

Najvýznamnejšie publikačné jednotky (2023-2016) -výber:

  • Interakcia zabúdania a spomínania ako prejav antropologickej konštanty mentálneho pohybu = The Interaction of Forgetting and Remembering as a Manifestation of the Anthropological Constant of Mental Movement. 2023. DOI 10.17846/CEV.2023.05.2.5-16. In: Stredoeurópske pohľady : časopis pre jazyk, literatúru, kultúru a médiá. ISSN 2644-6367, Roč. 5, č. 2 (2023), s. 5-16 (v spoluautorstve).
  • Culture of Reminiscence as a Part of Cultural Education, 2023. DOI 10.15503/jecs2023.1.33.52. In. Journal of Education Culture and Society. ISSN 2081-1640, Roč. 14, č. 1 (2023), s. 33-52 (v spoluautorstve).
  • Holocaust Reminiscenses in Digital Media Culture and Cultural Institutions (Development of Critical Thinking and Media Literacy), 2023. DOI 10.34135/mlar-23-01-08. In. Media Literacy and Academic Research. ISSN 2585-8726, Roč. 6, č. 1 (2023), s. 139-154 (v spoluautorstve)
  • Postmoderné nomádstvo – úvod do problematiky, 2023. In. Culturologica Slovaca : internetový kulturologický časopis. ISSN 2453-9740, Roč. 8, č. 1 (2023), s. 51-60.
  • Aplikovanie prierezovej témy multikultúrna výchova do občianskej náuky na základné školy. Nitra : UKF, 2023. 63 s. ISBN 978-80-558-2012-5.
  • O mcdonaldizácii tak trochu inak, 2022. In. Mládež a spoločnosť : Slovenský časopis pre štátnu politiku a výskum mládeže. ISSN 1335-1109, Roč. 28, č. 2-3 (2022), s. 26-35.
  • Umenie a kultúra (vademékum pre učiteľov). Nitra : UKF, 2021. 131 s. ISBN 978-80-558-1845-0.
  • Súčasný človek ako zberateľ zážitkov = Contemporary man as a collector of experiences, 2021.In. Mládež a spoločnosť. ISSN 1335-1109, Roč. 27, č. 3-4 (2021), s. 79-88.
  • Vieme ako dosiahnuť šťastie vo svojom živote?, 2020. In. Mládež a spoločnosť : Slovenský časopis pre štátnu politiku a výskum mládeže. ISSN 1335-1109, Roč. 26, č. 4 (2020), s. 59-70.
  • Voľný čas a fenomén uponáhľanosti, 2021. In. Mládež a spoločnosť : slovenský časopis pre štátnu politiku a výskum mládeže. ISSN 1335-1109, Roč. 27, č. 1 (2021), s. 16-34.
  • Reflections on happiness and a happy life, 2020. In. Ars Aeterna : Literary Studies and Humanity. ISSN 2450-8497, Roč. 12, č. 2 (2020), s. 34-44 (v spoluautorstve).
  • Osamelosť mladých ľudí a online komunikácia, 2020. In. Mládež a spoločnosť : slovenský časopis pre štátnu politiku a výskum mládeže. ISSN 1335-1109, Roč. 26, č. 1 (2020), s. 38-52.
  • Jan Keller: Společnost věčného mládí Praha, Sociologické nakladatelství (SLON) 2019, 262 s., 2020. In. Czech Sociological Review 2020, 56(5). ISSN 0038-0288, Roč. 56, č. 5 (2020), s. 675-682. Rec. na: Jan Keller: Společnost věčného mládí Praha, Sociologické nakladatelství (SLON) 2019, 262 s. Praha : Slon, 2019. 262 s. ISBN 978-80-7419-286-9.
  • Nástroje hodnotenia kompetencií učiteľa. Praha : Verbum, 2019. 197 s. ISBN 978-80-87800-53-9 (v spoluautorstve).
  • Kompetencie učiteľa. Hodnotenie. Sebahodnotenie. Praha : Verbum, 2019. 182 s. ISBN 978-80-87800-54-6 (v spoluautorstve).
  • Teacher Competences Development – a Guarantee of Sustainable High Level of Education and Training, 2019. DOI 10.18421/TEM83-52. In. TEM Journal. ISSN 2217-8309, Roč. 8, č. 3 (2019), s. 1063-1070 (v spoluautorstve).
  • Contemporary nomadism and revival of community life. 2019. DOI 10.32008/NORDCSI2019/B1/V2. In. NORDSCI : International Conference on Social Sciences. Sofia : SAIMA Consult, 2019. ISBN 978-619-7495-05-8, P. 223-228 (v spoluautorstve).
  • Evaluation of Teacher Competence to Design and Plan Education Process in the Terms of the Slovak Republic, 2019. In. INTED2019 : The 13th annual International Technology, Education and Development Conference will be held in Valencia. Valencia : IATED Academy, 2019. ISBN 978-84-09-08619-1. ISSN 2340-1079, P. 3673-3682. (v spoluautorstve).
  • Teacher’s Ability to Develop Learner Personality and Their Competences – Pilot of Instruments for Its Evaluation, 2019. In. INTED 2019 : The 13th annual International Technology, Education and Development Conference, will be held in Valencia. Valencia : IATED Academy, 2019. ISBN 978-84-09-08619-1. SSN 2340-1079, P. 3689-3695 (v spoluautorstve).
  • Zygmunt bauman: 44 dopisů z tekutého moderního světa, 2019. In. Sociologický časopis. – ISSN 0038-0288, Roč. 55, č. 5 (2019), s. 677-682. Rec. na: Zygmunt Bauman44 dopisů z tekutého moderního světa. Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2019. 239 s. ISBN 978-80-7419-276-0.
  • Aplikácia nástrojov hodnotenia kompetencií učiteľa. Praha : Verbum, 2018. 215 s. ISBN 978-80-87800-49-2 (v spoluautorstve).
  • Reflexia aktuálnych poznatkov o kompetenciách učiteľa. Praha : Verbum, 2018. 272 s. ISBN 978-80-87800-48-5 (v spoluautorstve).
  • Reflexia tela a telesnosti v kontexte súčasného umenia a digitálnych médií. Boskovice : František Šalé – Albert, 2018. 141 s. ISBN 978-80-7326-295-2 (v spoluautorstve).
  • Výskum hodnotenia kompetencií učiteľa. Praha : Verbum, 2018. 373 s. ISBN 978-80-87800-43-0 (v spoluautorstve).
  • Selfies ako prejav súčasného narcizmu mladých ľudí, 2018. In. Mládež a spoločnosť : slovenský časopis pre štátnu politiku a výskum mládeže. ISSN 1335-1109, Roč. 24, č. 1 (2018), s. 13-21.
  • The apostolic mission of Saints Cyril and Methodius in the context of the word phenomenon development in Ukrainian culture, 2018. DOI 10.17846/CL.2018.11.2.87-97. In. Konstantinove Listy = Constantine’s Letters. ISSN 1337-8740, Roč. 11, č. 2 (2018), s. 87-97 (v spoluautorstve).
  • Creating identity and its connection with corporeality in contemporary Slovak art ; recenzent: Georgios Pankratis, Dorota Ortenburger, 2018. DOI 10.32008/NORDSCI2018/BI/VI42. In. NORDSCI : Nordsci Social Sciences Conference. Book 1. Conference proceedings, Helsinky 17-19 July 2018. Sofia : SAIMA Consult, 2018. ISBN 2603-4107, P. 393-398 (v spoluautorstve).
  • Metamorfózy tela vo filozofických a umenovedných diskurzoch. Boskovice : František Šalé – Albert, 2017. 180 s. ISBN 978-80-7326-287-7.
  • Nástroje hodnotenia vybraných kompetencií učiteľa. Boskovice : František Šalé – Albert, 2017. 144 s. ISBN 978-80-7326-283-9 (v spoluautorstve).
  • Teoretické východiská a súvislosti hodnotenia kompetencií učiteľa. Praha : Verbum, 2017. – 308 s. ISBN 978-80-87800-40-9 (v spoluautorstve).
  • Aplikácia metodiky hodnotenia kompetencií učiteľa : prípadové štúdie. Praha : Verbum, 2017. 184 s. ISBN 978-80-87800-38-6 (v spoluautorstve).
  • Rozvíjanie interkultúrnych kompetencií. Boskovice : František Šalé – Albert, 2017. 156 s. ISBN 978-80-7326-282-2 (v spoluautorstve).
  • Humanities Education As Place for Cultural-Historical Memory, 2017. DOI 10.17846/CL.2017.10.2. In. Konstantinove Listy = Constantine’s Letters. ISSN 1337-8740, Roč. 10, č. 2 (2017), s. 191-203 (v spoluautorstve).
  • Simvoličnij status golovnych kosmogoničnich obraziv v etnogenezi Ukrainciv, 2017.
    Gileja. ISSN 2076-1554, Roč. 125, č. 10 (2017), s. 280-284 (v spoluautorstve).
  • Edukačná hra ako metóda na rozvíjanie socializácie žiaka v multikultúrnom prostredí, 2017. In. Mládež a spoločnosť : slovenský časopis pre štátnu politiku a výskum mládeže. ISSN 1335-1109, Roč. 23, č. 1 (2017), s. 30-45.
  • Prejavy telesnosti v stredovekej a renesančnej karnevalovej kultúre. In. Telo a telesnosť v kontexte súčasnej kultúry. Nitra : UKF, 2017. ISBN 978-80-558-1202-1, s. 37-43 (v spoluautorstve).
    Telo a duša, telo alebo duša (vybrané aspekty v dejinno-filozofickom kontexte) ; recenzent: Gabriela Jonášková, Jana Waldnerová, 2017. In. Telo a telesnosť v kontexte súčasnej kultúry. Nitra : UKF, 2017. ISBN 978-80-558-1202-1, s. 7-14 (v spoluautorstve).
    • Developing multicultural attitudes of students through educational games. 2017. DOI 10.21125/inted.2017.0488. In. INTED 2017 : Proceedings from 11th annual International Technology, Education and Development Conference, Valencia. Valencia : IATED Academy, 2017. ISBN 978-84-617-8491-2, online, p. 1488-1493 (v spoluautorstve).
  • Home and corporality, 2017. DOI 10.5593/SGEMSOCIAL2016/B32/S11.091.
    SGEM 2016 : Proceedings from 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Anthropology, Archeology, History & Philosophy. Vol. 2 History, Philosophy. Albena, August 24-31, 2016. Albena : STEF92 Technology, 2017. ISBN 978-619-7105-77-3, P. 691-698 (v spoluautorstve).
  • Return to body and corporeality through phenomenology of perception, 2017. DOI 10.5593/SGEMSOCIAL2016/B32/S11.122. In. SGEM 2016 : Proceedings from 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Anthropology, Archeology, History & Philosophy. Vol. 2 History, Philosophy. Albena, Agust 24-31. Sofia : STEF92 Technology, 2016. ISBN 978-619-7105-77-3, P. 917-924.
    Simulation of social situation as a means of developing tolerance for ambiguity. 2017. DOI 10.21125/inted.2017.0489. In. INTED 2017 : Proceedings from 11th annual International Technology, Education and Development Conference, Valencia, 6-8th of March, 2017. Valencia : IATED Academy, 2017. ISBN 978-84-617-8491-2, online, p. 1494-1502 (v spoluautorstve).
  • The „upside-down“ world as an expression of the medieval and renaissange carnival culture, 2017.DOI:10.5593/sgemsocial2017/22/S10.087. In. SGEM 2017 : 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. History of Art, Fine Art, Contemporary Art, Performing and visual Art, Cultural Studies, Literature and Poetry Ethnology and Folklore. Albena : STEF92 Technology, 2017. ISBN 978-619-7408-18-8, P. 669-675 (v spoluautorstve).
    The Selected Aspects of the Body and Soul Issue, 2017. DOI 10.5593/sgemsocial2017/22/S09.085. In. SGEM 2017 : 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. History of Art, Fine Art, Contemporary Art, Performing and visual Art, Cultural Studies, Literature and Poetry Ethnology and Folklore, Albena 24 – 30 August 2017. Albena : STEF92 Technology, 2017. ISBN 978-619-7408-18-8, P. 649-656 (v spoluautorstve).
  • Hodnotenie kompetencií učiteľov v európskom a slovenskom kontexte. Praha : Verbum, 2016. 302 s. ISBN 978-80-87800-28-7 (v spoluautorstve).
  • Učiteľ a jeho kompetencie. Albert Šalé – Albert, 2016. 172 s. ISBN 978-80-7326-271-6  (v spoluautorstve).
  • Dialog v procese obučenija, 2016. In. Filosofija i socialnye nauki : naučnyj zurnal. ISSN 2218-1385, Roč. 10, č. 1 (2016), s. 76-81 (v spoluautorstve).
  • Indikátory overovania schopnosti učiteľa identifikovať sociokultúrny kontext rozvoja žiaka ; recenzent: Júlia Ivanovičová, Eva Svitačová, 2016. In. Kompetencie učiteľov a ich overovanie (so zameraním na učiteľov občianskej náuky). Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-558-1047-8, CD-ROM, s. 60-80.
  • Nástroje overovania schopnosti učiteľa identifikovať sociokultúrny kontext rozvoja osobnosti žiaka ; recenzent: Júlia Ivanovičová, Eva Svitačová, 2016. In. Kompetencie učiteľov a ich overovanie (so zameraním na učiteľov občianskej náuky). Nitra : UKF, 2016. ISBN 978-80-558-1047-8, CD-ROM, 81-105.
  • Development of socialization of pupils in a multicultural envinment through educational games used in the educational process, 2016. In. SGEM 2016 : Proceedings from 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education, Albena. Albena : STEF92 Technology, 2016. ISBN 978-619-7105-70-4, P. 677-684 (v spoluautorstve).
  • Indicators and tools detection for utilization of media in educational process, 2016. DOI 10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.106. In. SGEM 2016 : Proceedings from 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Anthropology, Archeology, History & Philosophy. Vol. 2 History, Philosophy. Albena. Albena : STEF92 Technology, 2016. ISBN 978-619-7105-70-4, P. 837-844 (v spoluautorstve).
  • Teachers positive and negative opinions on evaluation of their professional competences., 2016. DOI DOI: 10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.159. In. SGEM 2016 : Proceedings from 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Anthropology, Archeology, History & Philosophy. Vol. 2 History, Philosophy. Albena. Albena : STEF92 Technology, 2016. ISBN 978-619-7105-70-4, P. 71-84 (v spoluautorstve).
  • The objectives of education in the context of civics – competence of teacher, 2016. DOI 10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.148. In. SGEM 2016 : Proceedings from 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education, Albena. Albena : STEF92 Technology, 2016. ISBN 978-619-7105-70-4, P. 1159-1166 (v spoluautorstve).
  • Sakralizácia profánneho v tvorbe M. Chagalla ; recenzent: Zoltán Németh, Katarína Potoková, 2016. In. Židovský kultúrny fenomén v stredoeurópskom kontexte. Nitra : UKF, 2016. – ISBN 978-80-558-1092-8, S. 125-134.

Projektová činnosť:

 

Typ projektu: VEGA
Číslo projektu: 1/0122/23
Názov projektu: Nomádstvo ako transcenzus každodennosti
Doba riešenia: 2023-2025
Riešiteľská pozícia: vedúca projektu

Typ projektu: KEGA
​Číslo projektu: 041UKF-4/2022
Názov projektu: Príprava učebných textov nosných predmetov študijného programu kulturológia
Doba riešenia: 2022-2024
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: Operačný program Ľudské zdroje
​Číslo projektu: OĽPZ/31/2020
Názov projektu: Skvalitňovanie praktickej prípravy budúcich pedagogických zamestnancov na UKF v Nitre kód ITMS: 312011Z815
Doba riešenia: 2020-2023
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: VEGA
​Číslo projektu: 1/0318/16
Názov projektu: Problémy tela a telesnosti v kontexte súčasnej slovenskej kultúry
Doba riešenia: 2016 – 2018
Riešiteľská pozícia: vedúci projektu

Typ projektu: APVV
​Číslo projektu: 14-0446
Názov projektu: Hodnotenie kompetencií učiteľa
Doba riešenia: 2015 – 2019
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: KEGA
​Číslo projektu: 004UKF-4/2015
Názov projektu: Overovanie kľúčových kompetencií študentov končiacich pregraduálne štúdium v odbore Výchova k občianstvu s cieľom zistenia ich pripravenosti do učiteľskej praxe
Doba riešenia: 2015 – 2017
Riešiteľská pozícia: vedúci projektu

Typ projektu: VEGA
Číslo projektu: 1/0276/11
Názov projektu: Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania
Doba riešenia: 2013-2015
Riešiteľská pozícia:  posudzovateľ pre ON ISCED2 a 3, posudzovateľ ČG (čitateľská gramotnosť) ISCED 3 (spolupráca s NÚCEM – Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania)

Typ projektu: KEGA
Číslo projektu: 048 –UKF-4/2012
Názov projektu: Výchova k občianstvu v európskom kontexte – inovácia študijného programu
Doba riešenia: 2012-2015
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: ESF
Názov projektu:  Profesijný a kariérový rast pedagogických zamestnancov
Doba riešenia: 2012-2013
Riešiteľská pozícia: externý supervízor (spolupráca s MPC v Žiline)
Typ projektu: ESF

Typ projektu: VEGA
Názov projektu: Fenomén slobody – hodnota kultúrnej a sociálnej identity
Doba riešenia: 2011-2013
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: CGA
Názov projektu: Interkultúrne vzdelávanie študentov fakúlt pripravujúcich učiteľov
Doba riešenia: 2008-2010
Riešiteľská pozícia: vedúca riešiteľského kolektívu

Typ projektu: Európsky sociálny fond
Názov projektu: Slovenský učiteľ kompetentný pre Európu
Doba riešenia: 2007-2009
Riešiteľská pozícia: lektor

Typ projektu: VEGA
Číslo projektu: 1/1307/01
Názov projektu: Filozofia – estetika – umenie II
Doba riešenia: 2004-2006
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: VEGA
Názov projektu: Komplexný systém profesijného vzdelávania učiteľov občianskej náuky
Doba riešenia: 2003-2005
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: VEGA
Názov projektu: Teoretické a historické súvislosti podstaty obrazu sveta
Doba riešenia: 2001 – 2003
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Názov projektu: Občianska výchova pre 7. ročník osobitných škôl (učebnica)
Rozhodnutie č. 4180/96 – 153 zo dňa 8. augusta 1996
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Typ projektu: VEGA
Názov projektu: Obraz sveta, jeho podstata, historické premeny a význam pri formovaní programu vysokoškolského štúdia filozofie
Doba riešenia: 1994 – 1996
Riešiteľská pozícia: spoluriešiteľ

Najvýznamnejšie uznania vedeckých výsledkov:

  • cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť, 2014
  • cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť, 2015
  • bronzová medaila udelená dekanom FF UKF v Nitre pri príležitosti 20. výročia vzniku FF UKF v Nitre
  • cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť, 2018
  • cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť, 2019
  • cenu rektora za monografické dielo: PaedDr. Anna Sandanusová, Ph.D., a kol.: Reflexia aktuálnych poznatkov o kompetenciách učiteľa – v spoluautorstve, 2019
  • cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť, 2020
  • cena rektora za projektovú činnosť – projekt APVV-14-0446: Hodnotenie kompetencií učiteľa, spoluriešiteľka (2015-2019)
  • cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť, 2021
  • cena rektora UKF v Nitre za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť, 2023

Ďalšie aktivity:

  • recenzentka pre Všeobecnovzdelávacie predmety – pre učebnice ON základné a stredné školy (od 2011)
  • garantka študijného programu bc. štúdia ruský jazyk v interkultúrnej a obchodnej komunikácii – filozofia (denná forma) (od 2019)
  • členka  Asociácie učiteľov občianskej výchovy (1998-2008)
  • členka Slovenskej komory učiteľov (od 2015)
  • členka Slovenského filozofického združenia (2008-2011)
  • členka Central European Philosophy of Education Society (CEUPES) (od 2012)
  • členka redakčnej rady časopisu The Journal of Philosophy and Social Sciences (The Belarusian State University, Bielorusko) (od 2016)
  • členka redakčnej rady časopisu  Mládež a spoločnosť (od 2017)
  • v databáze expertov Slovenska (Slovak Expertise Locator) – CETIR- Centrum pre transfer skúseností z integrácie a reforiem  (od 2017)
  • v databáze posudzovateľov projektov Kega (od 2014)
  • spolugarantka habilitačného konania pre odbor 2.1.6 estetika (2012-2013)
  • spolugarantka pre odbor Riadenie kultúry a turizmu – Lučenec- Bc. (od 2017)
  • členka komisie pre rigorózne konanie na FF UKF v Nitre (Katedra kulturológie, Katedra manažmentu kultúry a turizmu, ULUK, Katedra rusistiky) (od 2011)
  • členka komisie pre rigorózne skúšky a obhajoby rigoróznych prác na Fakulte stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre v študijnom programe 2.1.29 Neslovanské jazyky a literatúra, študijný program Hungarológia na roky (od 2012)
  • členka odborovej komisie doktorandského štúdia 2.1.3. dejiny filozofie (od 2008)
  • členka komisie pre rigorózne skúšky a obhajoby rigoróznych prác na Fakulte stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre v študijnom programe 3.1.2 Kulturológia, študijný program Stredoeurópska areálová kultúra na roky (od 2012)
  • predsedníčka/členka komisie pre magisterské štátne záverečné skúšky
  • členka komisie krajského kola Olympiády z ľudských práv (od 2010)
  • členka odborovej komisie doktorandského štúdia v študijnom programe 2.1.28 slovanské jazyky a literatúry – študijný podprogram: slavistika – slovanské jazyky (od 2020)
  • členka komisie pre rigorózne skúšky a obhajoby rigoróznych prác na Fakulte stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre v odbore 11. Filológia (2019-2021)
  • posudzovateľka Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo za študijný odbor Filozofia (2020-2026)

mobility – prednáškové pobyty

  • ČESKO, 19.10. – 24.10. 2014: Technická univerzita v Liberci Fakulta prírodovedne-humanitná a pedagogická – Katedra filozofie
  • ČESKO, 20.4. – 24.4. 2015: Univerzita Tomáša Baťu –  Ústav pedagogických vied
  • ČESKO, 19.10. – 23.10.2015: Ostravská univerzita – Katedra výchovy k občanství
  • ČESKO, 07.11. – 11.11.2016: Ostravská univerzita – Katedra výchovy k občanství
  • ČESKO, 23.4. – 27.4. 2018: Technická univerzita v Liberci Fakulta prírodovedne-humanitná a pedagogická – Katedra filozofie

mobility výskumné pobyty

  • BIELORUSKO, 1.3 – 31.3. 2015: Bieloruská štátna univerzita Minsk – Katedra filozofie kultúry
  • ČESKO, 18.4. – 22.4. 2016: Univerzita Hradec Králové – Katedra sociológie
  • ČESKO, 10.10. -14.10. 2016: Technická univerzita v Liberci Fakulta prírodovedne-humanitná a pedagogická – Katedra filozofie
  • BIELORUSKO, 1.4 – 15.5. 2017: Bieloruská štátna univerzita Minsk – Katedra filozofie kultúry
  • ČESKO, 19.6. -21.6. 2017: Univerzita Tomáša Baťu – Ústav pedagogických vied
  • ČESKO, 11.9. – 13.9. 2018: Archív Jana Patočku Univerzity Karlovej a AV ČR
  • ČESKO, 31.3. – 6.4. 2019: Západočeská univerzita v Plzni​ – Katedra filozofie
  • ČESKO, 13.10. – 19.10. 2019:, Ostravská univerzita v Ostrave – Katedra výchovy k občianstvu
  • ČESKO, 2.10. – 8.10. 2022: Ostravská univerzita v Ostrave  –  Katedra výchovy k občianstvu
  • ČESKO, 9.10. – 13.10. 2023: Atrium na Žižkově – kultúrne centrum

pozvané prednášky 

  • 12.6.2013: Univerzita Komenského v Bratislave: Telo ako objekt umeleckej tvorby
  • 20.10. 2014: Technická univerzita v Liberci: Na čo je filozofia dobrá?
  • 20.10. 2014: Technická univerzita v Liberci: Globálne skrášľovanie a súčasná anestetizácia
  • 21.04. 2015: Univerzita Tomáša Baťu v Zlíne: Kyberšikana a sociálny pedagóg
  • 20.10. 2015: Ostravská univerzita v Ostrave: Filozofické aspekty sakrálneho a profánneho a ich zobrazovanie v súčasnom umení
  • 21.10. 2015: Ostravská univerzita v Ostrave: Desakralizácia sakrálneho v postmodenej filozofii
  • 26.03.2015: Minsk: Dialog kak metodologičeskij princip processa obučenija
  • 29.11. 2016: Ostravská univerzita v Ostrave: Filozofické a umenovedné aspekty zobrazovania tela v stredovekej a renesančnej kultúre
  • 01.12. 2016: Ostravská univerzita v Ostrave: Britská vkusová škola
  • 05.05. 2017: Minsk: Telo a telesnosť v súčasnej slovenskej kultúre